Catalan Basque English French Galician German Spanish

L'efecte Times

Palma ha estat considerada com la millor ciutat del món on viure, segons un article publicat el passat 22 de març al dominical The Sunday Times. No és la primera vegada que el rotatiu britànic manifesta la seva devoció i preferència per Mallorca, tot i que aquesta vegada el ressò mediàtic ha estat molt més fort: webs, blogs, diaris, xarxes socials, informatius i noticiaris radiofònics han reproduït la notícia al temps que el batlle de Palma, Mateo Isern, la qualificava com “una magnífica notícia per a la ciutat, en la mateixa línia que venen assenyalant altres mitjans de reconegut prestigi internacional”. Des de l’àmbit polític han arribat altres declaracions: Álvaro Gijón, gerent del Consorci de la Platja de Platja de Palma, afirma que, tot i que encara és aviat per mesurar la repercussió d’aquest reportatge, “aquesta publicació es traduirà en més reserves hoteleres i més visites”.

Descrita com “una de les ciutats més pintoresques d’Espanya”, The Sunday Times lloà diferents elements propis, com el seu Casc Antic, la gastronomia, el clima o les seves diferents platges: “Hem gaudit d’alguns dels barris més moderns del planeta, amb les destinacions més solejades on jubilar-se. Hem seleccionat pobles propers a platges espectaculars i els paisatges més salvatges on es pugui gaudir d’una vida familiar. El nostre guanyador general d’aquest 2015 és Palma: pensem que ho té tot”.

El plantejament del reportatge, sempre enfocat des del punt de vista britànic, ha comptat amb el vistiplau de periodistes estrangers residents a Mallorca, com és el cas de Jason Moore. El director del Majorca Daily Bulletin afirma que “és bo saber que la nostra capital és millor que Londres, París o Berlín”, manifestant el seu desig de que “ens visiten més turistes britànics durant el pròxim hivern” gràcies a l’article de The Sunday Times.

Podria, doncs, un article com aquest tenir una influència en l’activitat turística? Javier Vic, en representació dels hotelers mallorquins, assegura que la publicació de The Sunday Times no repercutirà en un augment de les reserves, però sí que contribueix a millorar la reputació internacional de Palma –i, per extensió, Mallorca–, especialment després dels escàndols mediàtics que van sorgir el passat estiu a Magaluf. “Un article com aquest ens pot ajudar a l’estratègia de posicionar Palma com a destinació urbana de primer nivell en el món”, subratlla Vic.

Ignorant encara els possibles efectes i conseqüències que tingui aquest text en l’activitat turística mallorquina, el que sí queda clar és que ha desfermat un autèntic clima d’alegria i positivisme entre la societat illenca.